خلیج فارس و رای‌گیری‌ها …

هنوز که هنوزه هر چند روز یک بار یه ایمیل میاد که می‌گه:

کمپین یک میلیون درخواست معروف گوگل برای تغییر نام خلیج فارس رو که یادتون هست. این جانب ………. رفتم تو لینک و دیدم که رأی خلیج فارس ۵۱ درصد شده. درحالی که تو ایمیلی که برا من اومده بود زده بود ۶۰ درصد. نمی دونم تلاش ما ایرانی‌ها می تونه در برابر جمعیت عرب ها به جایی برسه یا نه. ولی خب به هر حال این کمترین کاری هست که می‌تونیم بکنیم وقتی دولت محترم مون هیچ اهمیتی به هویت ملی و بین المللی کشورمون نمی ده. که اگه یه ذره قدرت بین المللی داشت اجازه نمی داد چنین تجاوز فاحشی به پیشینه های تاریخی ما بشه. و شاید حتی بدش نیاد بعضی از گذشته ها فراموش بشن تا ندونیم که چیا داشتیم و چیا می تونیم داشته باشیم تا یه وقت توقع اضافی نداشته باشیم.
این رو برا کسایی می گم که براشون اهمیت نداره اسم خلیج همیشه فارس چی باشه. بدونید که تبدیل خلیج فارس به هر مزخرف دیگه ای اولین قدم از اشغال خارجی سرزمین ماست.

بعد هم یه لینک به اون سایت کذایی!
به پیر، به پیغمبر، اینطور چیزا دروغه. از ریشه. یه بابایی به دلیل مثلا کسب درآمد از تبلیغ اومده یه اینطور چیزی درست کرده گذاشته. و ملت را تهییج می‌کنه که برن صفحه را ببینند و یه کاری هم بکنن.  داستانش عین داستان دعاها و خواب‌های پشت جلد مفاتیح و کتاب دعا است.

در مورد این  ایمیل بالا رفتم نشونی را بررسی کنم ببینم چی به چیه:

اول با استفاده از whois مشخصات صاحب حساب را سعی کردم پیدا کنم. نتیجه:
این دامنه به صورت مخفی و از طریق GoDaddy ثبت شده بود.
اگه این نتیجه را با همه دامنه‌های رسمی گوگل مقایسه کنیم می‌فهمیم که گوگل دامنه‌هاش را مستقیم خودش ثبت می‌کنه و نه از طریق یه واسطه.

نکته دوم جایی هست که سرور هاست شده. گوگل سایت‌هاش را روی سرورهای خودش قرار میده. نه یه جایی که فقط یه بلوک ۲۵۶تایی (حداکثر) از رنج آی‌پی داره. این را از whois نشانی ip سایت میشه فهمید.

نکته بعدی اینه که اگه قرار بود گوگل این کار را بکنه حتما توی یکی از بلاگ‌های رسمی‌ش بهش اشاره می‌کرد.
و از همه مهمتر، به عقل شما جور در میاد بخوان یه چیزی را به واسطه رای‌گیری اینترنتی که نه سرش معلومه نه تهش تغییر بدن؟

و …

3 دیدگاه دربارهٔ «خلیج فارس و رای‌گیری‌ها …»

  1. مرگ ونفرین برکسانی که هویت وتمدن وفرهنگ بالاوعظیم مردمانی را نادیده و بخاطر مطامع مالی وفشار حکام عرب سوسمارخور بخواهد پاک کند ولی نمیدانذ که پاک شدنی ومحو شدنی نیست چه گوگل وامریکا وهر مزدور دیگری که عقلش قد ندهد

    1. نفرت نژادی از این نوشته می‌بارد. آدم‌هایی که جز خود را بر نمی‌تابند را نمی‌پسندم و مرامشان بر نمی‌تابم.

      چه فرهنگی داریم؟ که بزرگ باشد یا کوچک یا عظیم یا خرد؟
      چه هویتی داریم؟ که ایرانی باشد یا اسلامی یا …

      در توهمی گرفتاریم و این توهم را زنجیر کرده‌ایم و دور خود می‌پیچیم و گاه‌گاهی بر سر دیگران فرود می‌آوریم …

  2. من هم با شما موافقم. ملت را قلقلک میدن که برن و رای بدن. ولی یه قول شما اگر قرار بود گوگل این کار رو بکنه ختما از بلاگهای رسمیش استفاده میکرد و همچنین با عقل هم جور در نمیاد که بخاطر رای گیری اینترنتی که معلوم نیست از کجاست این نام تغییر پیدا کنه یا نکنه.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.