مطهری1

پسر استاد شهید مطهری، در همایشی تحت عنوان «جمعیت حامیان ولایت» در تهران، ضمن بیان اینکه “انقلاب ایران مانند انقلاب های روسیه و فرانسه فقط بر مساله عدالت و یا آزادی تاکید ندارد، بلکه انقلابی ایدئولوژیک و فقط قابل قیاس با انقلاب صدر اسلام است”، خاطرنشان کرد “این انقلاب همه آن اهداف را نیز در دل خودش دارد، اما در قالب اسلامی. مفهوم آزادی در اسلام ممکن است کاملا در تناقض با آزادی آنها باشد، چرا که آنها از آزادی حیوانی حرف می زنند و ما از آزادی انسانی.” وی در ادامه به یکی از سخنان مرحوم پدر خویش اشاره نمود و گفت “ایشان فرموده بودند ما باید به آزادی احترام بگذاریم تا یک وقت جوانان انقلاب فکر نکنند اگر از بیان عقاید دیگران جلوگیری کردند، از این طریق بهتر می توانند انقلاب را حفظ کنند. این درست نیست. ما هیچ ترسی از افکار مخالف نداریم. ما به مکتب خودمان اعتماد داریم. ما منطقی قوی داریم. هر کسی هر حرفی را دارد می تواند بیاید و بیان کند. منتهی مهم این است که ما و علما و دانشمندان و روحانیون پاسخ دهیم. نترسیم ار مطرح شدن افکار مخالف. همان طور که می بینیم در کتب اسلامی افکار مادیون و مناظرات متفکران اسلامی با آنان ذکر شده است. در اسلام از ابتدا این طور بود که با افکار مخالف با تسامح و تساهل برخورد بشود. این مناظره ها خیلی مرسوم بوده است.”

3 دیدگاه دربارهٔ «مطهری1»

  1. یه توضیحی بدم: 1. من موافق نیستم با این که هر چه متعلق به غرب است را حیوانی بدانیم و خودمان را انسانی. 2. آنچه از این نوشته نظرم را جلب کرد دیدگاه مرتبه داران ابتدای انقلاب هم چون آقای مطهری است. چه می گفتند… چه شده است…

    1. سلام مریم جون. به نظر من، این نیست که ما هرچی رو که متعلق به غرب است حیوانی بدونیم بلکه از دید من عملا چیزی که برای جامعه ما تبیلغ میشه، و ما میبینیم، همین حیوانیت هست. مثلا میگن در غرب زنها آزادند ولی عملا چیزی که من میبینم استفاده حیوانی از اززن و داشته های اوست. و البته حیوانیت هم جاییست که عقلانیت نباشه.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.